Datorită unei generoase sponsorizări în valoare de 150.000 de euro din partea companiei Egger, Primăria Satu Mare a reușit să își doteze comuna cu o autospecială de pompieri cu o capacitate impresionantă de 15 tone. Primarul Toader Adrian Lavric a declarat : ”Este o realizare semnificativă pentru comunitatea noastră și nici o altă primărie de comună din județ nu dispune de o astfel de autospecială cu o capacitate atât de mare.”

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență din comuna Satu Mare a primit autoutilitara de stingere a incendiilor cu o capacitate de 15 tone datorită generozității companiei Egger România, care a donat 150.000 euro administrației locale Satu Mare.
Primarul Toader Adrian Lavric a menționat că suma de 150.000 de euro a fost folosită pentru achiziționarea autospecialei, care a costat 120.000 de euro fără TVA. Restul sumei va fi investit în lărgirea garajului și achiziționarea de echipamente esențiale pentru pompierii voluntari.
Autospeciala, care a fost echipată cu sprijinul ISU Rădăuți, va fi folosită pentru intervenții în situații de urgență în comuna Satu Mare și Țibeni, până la sosirea pompierilor de la Detașamentul ISU din Rădăuți. Acest lucru va reduce timpul de răspuns la intervenții și pagubele cauzate de incendii.




”Autospeciala a fost dotată după ce a fost evaluată împreună cu cei de la ISU Rădăuți și cu un evaluator autorizat cu motopompă nouă, motoferăstrău, drujbă, bormașină nouă cu baterie, flex cu baterie și scară cu două tronsoane adusă din Austria. Acum autospeciala este echipată complet conform normelor ISU. Ea are rodajul făcut. Are 134 de ore de funcționare și 10.000 de km. Dacă o luam nouă prețul era de 300.000 de euro plus că trebuia să așteptăm un an, un an și jumătate până la livrare. Este de capacitate foarte mare, aproape 15 tone. Nu are nicio primărie de comună din județ o autospecială de pompieri cu capacitate așa de mare. Este o realizare benefică pentru noi. Sper să nu fie cazul să intervenim dar în caz că se întâmplă situații avem cu ce interveni profesionist”, a completat edilul Toader Adrian Lavric.

Primarul a menționat că cinci angajați ai Primăriei, împreună cu alți 25 de voluntari din Satu Mare și Țibeni, vor avea grijă de întreținerea și utilizarea acestei autospeciale. De asemenea, el a subliniat necesitatea acestei achiziții, având în vedere că autospeciala anterioară a Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență avea o vechime de 43 de ani și era fabricată în 1979, ceea ce făcea repararea sa extrem de dificilă din cauza lipsei de piese de schimb.
Primarul comunei Satu Mare, Toader Adrian Lavric și-a exprimat recunoștința față de conducerea companiei Egger pentru răspunsul pozitiv și prompt la solicitările de sponsorizare din partea Primăriei Satu Mare și a exprimat speranța unei colaborări continue și benefice în viitor.